Leveringsvoorwaarden

Europoint zal normaal gezien bestellingen binnen de 3 werkdagen uitvoeren, tenzij het gaat over producten met status op bestelling. Indien dit niet mogelijk is (doordat het bestelde niet op voorraad of niet meer leverbaar is, of er is om andere redenen vertraging, of een bestelling kan slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd, dan ontvangt de afnemer binnen 48 uur  na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.

Europoint verzendt pakketten binnen België/Nederland/Duitsland en frankrijk  via de koeriersdienst GLS.

In België wordt er gratis geleverd vanaf €69 (met uitzondering van producten met groot gewicht en/of volume). Is uw aankoopbedrag lager dan 69€ dan worden er €5.95 euro verzendkosten aangerekend.

In Nederland wordt er gratis geleverd vanaf €69 (met uitzondering van producten met groot gewicht en/of volume). Is uw aankoopbedrag lager dan 69€ dan worden er €7.95 euro verzendkosten aangerekend.

In Duitsland wordt er gratis geleverd vanaf €100 (met uitzondering van producten met groot gewicht en/of volume). Is uw aankoopbedrag lager dan 100€ dan worden er €7.95 euro verzendkosten aangerekend.

In Frankrijk wordt er gratis geleverd vanaf €100 (met uitzondering van producten met groot gewicht en/of volume). Is uw aankoopbedrag lager dan 100€ dan worden er €8.95 euro verzendkosten aangerekend.

Producten van groot gewicht en/of volume kunnen meestal via GLS Freight geleverd worden. Hierbij zal er een vaste prijs van €39.95 worden aangerekend per product en/of referentie binnen België, in Nederland is dit €49.95, Duitsland €80.00 en in Frankrijk €100.00. De leverdatum zal na onderling overleg aan de klant meegedeeld worden.

GLS/Europoint levert tot aan de deur van de klant. Wanneer het gaat over een appartementsblok, dan levert GLS/Europoint tot aan de ingang van het appartementsblok.

Afhaling van een ‘Order and collect’ bestelling (bestellen online, afhalen op het winkelpunt)

Bij het plaatsen van een bestelling in het Order&Collect principe, zal de klant nog een bevestigingsmail ontvangen waar en wanneer hij/zij de producten kan komen afhalen. Wanneer de klant vroeger de producten komt afhalen, dan kan Europoint niet instaan voor de wachttijden. Tevens bestaat de mogelijkheid dat het product dan zelfs nog niet voorradig is in de desbetreffende winkel. Ook hier zal de klant binnen de dag melding krijgen als het product klaarstaat, niet voorradig is.

Wanneer kan ik mijn pakje verwachten?

Wanneer u uw bestelling op een werkdag (ma-vr) voor 12uur plaatst wordt uw pakje normaal gezien binnen de 2 à 3 werkdagen al aangeboden door GLS. Dit geldt niet voor het weekend en feestdagen.

Wat kan u verwachten?

Uw pakket wordt geleverd door GLS bij u thuis of op het werk. Wanneer het Pakketje bij ons vertrekt ontvangt u een verzendbevestiging. In deze email kunt u volgende zaken aanpassen of opgeven:

  •          Levering op hetzelfde adres op een specifieke datum
  •          Ophaling in een GLS-depot
  •          Levering in een GLS-ParcelShop
  •          Levering op een nieuw adres
  •          Handtekening voor levering op een specifieke locatie (bij afwezigheid van de geadresseerde)
  •          Ontvangst weigeren

De ontvangst wordt bevestigd door een handtekening op de handscanner van de GLS chauffeur. Indien u zelf niet thuis bent, mag iemand anders dit pakket op hetzelfde adres ook ontvangen.

Wat als je niet thuis bent?

Het pakketje wordt de eerste maal aangeboden, ben je niet thuis en is er niemand aanwezig van de buren dan zal je een mail ontvangen van GLS voor een nieuwe aanbieding op de volgende dag. Hier kan je een nieuw uur opgeven of Bv. Kiezen om het te laten leveren in de dichtstbijzijnde GLS parcelshop.


Accept

Deze website gebruikt cookies